Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, February 27, 2010

satu harapan,satu impian




salam bloggers~
lg 3 hari KAPREZA 2010 akn berlangsung...
post ni khas utk adk2 esp taun 1..
akk tau, tym ni sume ade prasaan yg pelik2 je..
rs nk mara..
rs geram..
rs kecewa..
rs sdeyh..
rs takut..
rs stress + pressure..
sume ni normal..sbb,kami yg senior penah berade kat tmpt korg...
so,ape yg akk arapkn,korg wat yg terbaik n jgn wat keje dlm tekanan..
tekanan sentiase ade d mane2..
ape yg penting,kte kne pndai manage..
kpd yg da mule nk rs putus asa, motivate blik diri..
crik blik kekuatan..
sbb kekuatan tu bkn kne mnx dr org lain,tp dr diri kte sinri..
akk doakn kapreza taun ni adlh yg terbaik~!

p/s : sdeyh ble tgk adk2 sdeyh~huhu..

signature

Friday, February 19, 2010

kapreza~

salam..
hye bloggers~di keheningan pagi ni..
tetbe terimbau kenangan setaun yg lpas..

ari ni..20 februari 2010..
setaun yg lpas,20 februari 2009..
Karnival Premier Za'ba 2009 (KAPREZA '09) telah berlangsung..
klu ikutkn,da msuk 5 ari karnival ni berjln..
lagu GEMURUH-FAIZAL TAHIR asyik didengari...
haih~klaka ble igt kenangan tym ni..
mcm2 bnde jd..
suke dan duke..
kami jatuh pastu kami bgun blik..
kami bergaduh,memaki,menangis kemudian mencari blik antara satu same lain..
kami berbalah,kami membenci..
tp sume tu satu kenangan manis utk kami..

kami x perfect..
tp kami blaja utk menjadi perfect..
kami x pndai..
tp kami blaja utk jd pndai..
kami x pndai memimpin..
tp kami blaja mcm mane nk memimpin..
kami bertegang urat..
tp kami blaja utk memaafkn..
kami byk mslh..
tp kami blaja utk selesaikn mslh..
kami trase saket nk jalankn program..
tp kami blaja nk ilangkn saket tu..
kami BELAJAR~~

krew kapreza 2009~
korang mmg yg terbaik..
dr pengarah,timbalan pengarah,majlis2 tertinggi,sekretariat2,penyelaras2 program n x dilupekan kpd sume krew yg byk menyumbangkan masa,tenage n berkorban ape sj utk kapreza..
terkenang blik ms awl2 meetg dulu..
program yg bertimbun2..tp last minit,dibatalkn..
sy memohon maaf kpd program yg dibatalkn..
klu iku aty,sy arapkn sume program berjalan spt yg direncanakn..
tp kte manusia hanya mampu merancang,Allah jugak yg menentukan..

KAPREZA 2008..
sy di bwh sekretariat protokol..
KAPREZA 2009..
sy sbg ketua pengarah..
bkn 1 tggjwb yg mudah..
Alhamdulillah..sy telah melaksanakannya..
berjy atau tidak??terpulang kpd penilainya..
KAPREZA 2010..
sy sbg ex-officio..
siyesly,sy mengharapkn yg terbaik drpd kapreza taun ni...
senior2 lain pun mendoakn yg terbaik utk adk2 taun ni..
ms da singkat..
gunekn ms yg ade ni sebaiknye..
peluang hanye dtg skali..
tnjukkan yg korg mampu~!!!

Karnival Premier Za'ba (KAPREZA)

KAPREZA 2007
~Di sini segalanya bermula....~





KAPREZA 2008
~Sebuah evolusi~




KAPREZA 2009
~Mencipta Kegemilangan~

KAPREZA 2010
~Satu Harapan, Satu Impian~



sy merindui mereka~!!!huhu...


p/s : takut dgn sumpahan kak nawal taun ni..jauhkn la kami dr musibah tu~~huhu
p/s2 : thanx kak nawal~hehe..


signature

Sunday, February 14, 2010

knape pmpuan slalu menangis???

Suatu hari, seorang anak bertnye kpd ibunya..
"Ibu,kenape ibu menangis?"
Ibunya menjwb, "Sebab ibu adalah perempuan,nak~"
"Saya tidak mengerti,ibu"kata si anak..
Ibunya hanya tersenyum dan memeluknya erat..
"Satu hari nanti kau akn faham,nak.."

Kemudian,si anak bertanya kpd ayahnya..
"Ayah,mengapa ibu menangis?"
"Ibumu menangis tanpa sebab yang jelas..Semua perempuan memang sering menangis tanpa sebab~"jwb sang ayah..
Si anak semakin keliru..

Si anak membesar menjadi remaja dan dia tetap trus tertnya2 mengapa perempuan selalu menangis..Hingga pada suatu malam,dia bermimpi..Di dalam mimpinya,dia seolah-olah mendengar jwpn kpd soalan yang telah lama bermain di fikirannya~

"Saat Ku ciptakan wanita,Aku membuatnya menjadi sgt utama..

Kuciptakan bahunya agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya..Walaupun juga bahu itu harus cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tidur..

Kuberikan wanita kekuatan untuk melahirkan bayi dari rahimnya,walau kerap berulang kali menerima cerca drpd si bayi apabila dia telah membesar..

Kuberikan keperkasaan yang akan membuatnya tetap bertahan,pantang menyerah saat semua sudah berputus asa.

Kuberikannya kesabaran jiwa untuk merawat keluarganya walau dia sendiri letih,walau sakit, walau penat tanpa mengeluh kesah..

Kuberikan wanita perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai semua anaknya dalam apa jua keadaan dan situasi..Walau selalu anak-anaknya itu melukai perasaan dan hatinya.Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pd ank2 yang mengantuk menahan lelap..Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat didakap olehnya..

Kuberikan kekuatan kepada wanita utk membimbing suaminya melalui masa2 sukar dan menjadi pelindung baginya.Sebab bukankah tulang rusuk yang melindungi setiap hati dan jantung agar tidak terkoyak..??

Kuberikan kepadanya kebijaksanaan dan kemampuan untuk memberikan pengertian dan menyedarkan bahawa suami yang baik adalah yang tidak pernah melukai isterinya tidak kira sengaja atau tidak.Walau seringkali pula kebijaksanaan itu akan menguji setiap kesetiaan yang diberikan kepada suami agar tetap berdiri sejajar, saling melengkapi dan saling menyayangi.

Dan akhirnya, Kuberikan wanita air mata agar dapat mencurahkan perasaannya.Inilah yang khusus kpd wanita agar dpt dia gunakan pd bila2 ms pun yang dia inginkan.Ini bukan kelemahan bagi wanita, kerana sebenarnya air mata ini adalah 'air mata kehidupan'"


p/s :sy mengaku sy kuat nanges!!!!!!!!!!!!!!huhu~


signature

Saturday, February 13, 2010

belog!

salam~
hye bloggers!
setelah sekian lame x hapdet belog..
akhirnye..gagagaga...
tatau nk ckp sal ape senanye..
so amek keputusan utk x update..hehe..

so,perkembangan terbaru,tade pape..
cume bdn trus bekembang..gagaga~
ni la jd nye ble bahagie!!ceh..............haha~
bhgie la sgt ngn esaimen yg bertimbun..
keje lab utk final project yg kne repeat~
exam yg tetbe muncul..aigooooO~
saba je la..
yg pntg,ag 3 bulan,nk grad da!
hoyek!!!!

skng ni,nga pk nk crik keje..
xpun sambung masters..
susa nk wat decision..
sbb byk bnde nk dipertimbangkn..
susa2 kang trus kawen je..
hahahaha~tidek!!!!

dlm ms 3 bulan ni,byk bnde yg nk dilakukn kat ukm ni..
ye la..org kate,life kat universiti la yg plng best!
yup!!sgt agree ngn stetmen ni..
rs cm sdeyh da nk grad..
tp xnah plak terpk nk extend..
hoho~

sepnjg tidak menghapdet belog ni,sgt byk bnde yg jd~
n bnde2 ni mengajar sy byk bnde...
yg paling pntg,manusia sentiasa melakukn kesilapan..
tp x salah klu kte bg peluang ke2 aslkn die brsgguh2 nk berubah..
selain tu,sy blaja yg klu kte bnci seseorang,x semestinye kte akn bnci die smpai ble2~
mgkin die akn jd org yg plng rpt ngn kte ble2 ms je..
em~byk ag senanye..
nnt nk wat post spesel sal perumpamaan je..
agagagagagaga~

k la~
nk mengundur diri da..
lpas ni nk aktif berbelog blik~
hohoho...salam!~

signature